Jak zvýšit prodej kvalitním zákaznickým servisem

01.04.2015 12:05

Existuje jistě celá řada způsobů jak zvýšit prodej, ale jeden z nejjednodušších, nejdostupnějších a navíc nejosvědčenějších je plně uspokojovat potřeby stávajících zákazníků.

Paterovo pravidlo říká, že 80% tržeb firmy pochází od 20% zákazníků. Je tedy dobré se těmto  20-ti % zákazníků více věnovat a pomoci jim zůstat loajálními vůči vaší firmě.

Spojte se proto s vašimi zákazníky a začněte jim poskytovat kvalitnější zákaznický servis než jaký jim poskytuje vaše konkurence. Vynikající zákaznický servis je klíčem ke zvýšení prodeje.

10 tipů pro kvalitní zákaznický servis:

1.    pravidelně a systematicky komunikujte se zákazníky emailem a telefonicky
2.    ptejte se zákazníků co je přimělo, že si váš produkt pořídili u vás a ne u konkurence
3.    naslouchejte zákazníkům s cílem pochopit jejich skutečné potřeby a přání
4.    vzdělávejte zákazníky, poskytujte jim cenné informace o vašich produktech
5.    poskytujte zákazníkům produkty nebo služby s přidanou hodnotou
6.    připravte vhodný věrnostní program a poskytněte zákazníkům více výhod
7.    dodržujte slíbené dodací lhůty, zpoždění zásilky je jedním ze zabijáků firmy
8.    pokud zákazníci požádají o něco speciálního, udělejte vše, co můžete, abyste jim vyhověli - pamatujte si, že lze udělat jednu výjimku pro jednoho zákazníka
9.    na reklamace a stížnosti zákazníků se dívejte jako na příležitosti dělat věci lépe
10.    ujistěte se, že všichni vaši zaměstnanci plně pracují na uspokojení zákazníků

Vaši zákazníci si lehce všimnou, že jim chcete všemožně usnadnit a zpříjemnit život. Na oplátku k vám budou více loajální a budou vaši firmu doporučovat dalším potenciálním zákazníkům. Poskytování vynikajícího zákaznického servisu je jednoznačně účinnou marketingovou zbraní pro zvýšení vašeho prodeje.

-- Radovan Bečák

Radovan Bečák je nezávislým marketingovým konzultantem se zaměřením na netradiční a vysoce účinné formy marketingu. Je autorem e-knihy o tvorbě marketingového plánu, řady odborných článků a video-programu zaměřeného na vybudování úspěšné firmy.