Pomáhá reklama zvýšit prodej nebo jde o vyhozené peníze – 2. díl

15.04.2015 12:21

Nemůžete řídit to co neměříte

Co neměříte, to neřídíte. Jedná se o staré rčení, které je platné dodnes. Pravé budování značky je postaveno na zcela něčem jiném než na neměřitelné reklamě.

Nebudete-li měřit úspěšnost vašich marketingových kampaní, reklam apod., nebudete nikdy přesně vědět co funguje, co funguje méně a co vůbec. A následně nebudete ani vědět kde, co a jak zlepšit. Pokaždé, když investujete své peníze do jakékoliv formy marketingu, měřte jeho úspěšnost.

Budování značky je dlouhodobý marketingový proces skládající se z mnoha faktorů a jedním z nich je měření vašich marketingových aktivit.

Měřit a zlepšovat marketingové procesy ve firmě a mimo firmu = budovat značku.

Proč nemají reklamní agentury vlastní reklamu

Všimli jste si někdy, že by samy reklamní agentury měly vlastní reklamy? Učiňte malý experiment: Jen namátkou si doma či v kanceláři otevřete zlaté stránky, nějaký čtenější ekonomický časopis nebo knihy a hledejte "reklamní agentury." Kolik reklam pro reklamní agentury zde najdete?

Vidím tu reklamy bank, pojišťoven, mobilních operátorů, supermarketů, farmaceutických firem, účetních agentur, vzdělávacích agentur, parfumerií atd., ale nemohu si pomoci, na reklamu reklamní agentury jsem v 5 nezávislých časopisech prostě nenarazil. Čím to asi je?

V podstatě ve všech zemích světa fungují reklamní agentury na stejném principu. Buď si najmou profesionální telemarketéry, kteří jim za pár korun obvolají stovky potenciálních zákazníků nebo si je obvolají sami a nebo u nich dokonce přímo neohlášeně zaklepou na dveře.

Klíčová otázka tedy zní: Proč byste si měli vlastně chtít koupit reklamu od firmy, která sama nemá reklamu a získává zákazníky jen tím, že jim telefonuje nebo klepe na dveře jejich firmy?

Pokud chcete efektivně řídit vaši firmu a chcete skutečně budovat značku a zvyšovat prodeje, je zapotřebí abyste se nad podobnými otázkami hluboce zamýšleli a činili pokud možno jen moudrá marketingová rozhodnutí.

Nechat si vytvořit líbivou a úsměvnou reklamu, o které nemáte absolutně žádné ponětí zda vám něco přináší, rozhodně moudré není.

Pamatujte, že dobrá reklama je ta reklama, která generuje prodej.

-- Radovan Bečák

Radovan Bečák je nezávislým marketingovým konzultantem se zaměřením na netradiční a vysoce účinné formy marketingu. Je autorem e-knihy o tvorbě marketingového plánu, řady odborných článků a video-programu zaměřeného na vybudování úspěšné firmy.