V dobách krize oprašte základy marketingu

23.05.2015 13:31

Jakmile na vaši firmu dolehne krize, nastává ideální čas vrátit se k úplným základům marketingu a prodeje. Proveďte důkladnou analýzu vaší firmy a firemních procesů, vyberte procesy kde cítíte, že je třeba zlepšovat a krok po kroku je začněte zdokonalovat.

Ruku v ruce s tímto zdokonalovacím procesem požádejte nezávislého marketingového odborníka, který vám může s analýzou pomoci a který hlavně nezaslepen vnitřním děním firmy vám může poodhalit skutečné příčiny problému ve firmě.

12 tipů, které mohou být součástí analýzy vaší firmy:

1.    dívejte se na krizi jako na příležitost dělat věci jinak a lépe
2.    zjistěte co ve vaší firmě fungovalo a co ne
3.    v době krize se bojovníci chopí telefonů
4.    přestaňte investovat do tradičních forem reklam
5.    začněte lépe promýšlet a plánovat váš prodej
6.    začněte trávit více času s vašimi klienty
7.    sbírejte informace od vašich klientů
8.    procvičujte vaše prodejní dovednosti a techniky
9.    zdokonalte své komunikační dovednosti
10.    vytvořte svou vlastní prezentaci zaměřenou na řešení potřeb klienta
11.    předvídejte námitky dříve, než nastanou
12.    vyžádejte si od klientů doporučení

Jakmile se důsledně zaměříte na výše uvedené kroky, časem budete vyčnívat z davu a když recese skončí, bude vaše firma opět jezdit na vlně úspěchu!

-- Radovan Bečák


Radovan Bečák je nezávislým marketingovým konzultantem se zaměřením na netradiční a vysoce účinné formy marketingu. Je autorem e-knihy o tvorbě marketingového plánu, řady odborných článků a video-programu zaměřeného na vybudování úspěšné firmy.