Nenechte 90% marketingové strategie navždy zhasnout ve vaší hlavě

04.04.2014 12:50

Každého z nás čas od času napadne nějaká skvělá myšlenka nebo se v naší hlavě zrodí ucelenější představa toho, jak by se naše firma měla lépe rozvíjet. Pokud si tyto představy necháme pouze v naší hlavě, 90% z nich se nakonec nikdy neuskuteční, budou zapomenuty.

Vaše obchodní vize, sny a cíle můžete tedy snáze naplnit, pokud začnete plněji využívat váš myšlenkový potenciál nebo-li pokud dáte všechny vaše představy okamžitě na papír. Jak říká známé a pravdivé rčení: „Co není napsáno, neexistuje.“

Jakmile se zrodí nápad, ihned ho zapište do marketingového plánu a přestaňte se spoléhat na to, že máte vše ve vaší hlavě, zítra to tam už zpravidla nebude.

Převedení myšlenky na papír pomáhá v těchto ohledech:

1.    podporuje hlubší představivost
2.    pomáhá uvažovat v širších souvislostech
3.    lépe řídí vaše myšlenkové procesy
4.    vylepšuje marketingovou strategii firmy
5.    umožňuje obratněji zacházet s marketingovými zbraněmi
6.    jasněji ukazuje jak dosahovat cílů
7.    pozitivně ovlivňuje vaše konečné rozhodnutí

Ze zkušenosti vím, že přenesení myšlenky např. na flip-chart nebo na tabuli mi vždy pomůže vidět další cenné detaily, které mohou být pro marketingovou strategii firmy klíčové.

Pomocí písemného marketingového plánu budete rovněž přesněji komunikovat vaše firemní cíle, taktiky a strategie s vašimi spolupracovníky a zaměstnanci. Bez marketingového plánu nebudou vaše taktiky a strategie nikdy dostatečně promyšlené a tudíž nebudou mít nikdy ani takovou sílu a 90% z nich se díky tomu ani nikdy neuskuteční.

Dejte si za cíl, že si od této chvíle budete zapisovat všechny vaše skvělé nápady a myšlenky do marketingového plánu, stejně jako si hudební skladatel pokaždé poctivě zapisuje novou melodii do not.

Pomocí marketingového plánu vytvoříte mnohem účinnější marketingovou strategii firmy a zrealizujete mnoho vašich skvělých představ. Nastartujte tento užitečný zvyk již od teď a vrhněte se do psaní.

-- Radovan Bečák

Radovan Bečák je nezávislým marketingovým konzultantem se zaměřením na netradiční a vysoce účinné formy marketingu. Je autorem e-knihy o tvorbě marketingového plánu, řady odborných článků a video-programu zaměřeného na vybudování úspěšné firmy.